GML
Pokud tvrdím, že GML pro mne bylo zázemím, zdrojem inspirace i energie, není to jenom planá
fráze, ale prosté konstatování skutečnosti! Neustálý kontakt s mladými lidmi, ze kterých životní energie jenom čiší, jsou plni plánů do budoucnosti a dokáží se radovat z každé maličkosti, působí téměř jako živá voda. Samozřejmě člověk musí umět tuto atmosféru vnímat. Navíc jsem tuto školu od základů vybudoval a mám k ní tedy úplně jiný vztah, než může mít kdokoli jiný.
Petr Kovač dne 11.4.1996 napsal následující článek:
Je skutečně určitým životním zlomem, když se z člověka, který se mezi středoškolskými profesory
cítí spíše jako folkový písničkář a mezi folkovými písničkáři spíše jako středoškolský profesor,
stane díky vyhranému konkurzu přes noc ředitel největšího brněnského gymnázia...
Ustřihnutý copánek a sako s kravatou se mi původně jevily jako největší trauma, ale permanentní
turné po všech možných a nemožných kancelářích, které následovalo po zjištění, že budova gymnázia
je zařazena do první vlny církevních restitucí, vymazalo veškeré předchozí rádoby negativní zážitky
naprosto bezprecedentním způsobem.
Nechtěli jsme stavět, nechtěli jsme se ani stěhovat, nechtěli jsme nic jiného než učit, ale nezbylo
nám než hledat střechu nad hlavou - přesněji řečeno nad hlavami.
První varianta - přesídlit do nějaké uvolňující se ZŠ - byla úřady vzata na vědomí a následně
odmítnuta s odůvodněním, že taková škola v Brně není (v pozdějších letech tímto způsobem vzniklo
několik nových gymnázií).
Druhá varianta - rekonstrukce jiné vhodné budovy - měla podobný osud, jako ta první.
Vedeni filosofií matky hájící svá mláďata jsme se upnuli na tehdy poměrně bláznivý nápad - postavit
si novou školu.
Prvotní shovívavé úsměvy se během mnoha měsíců intenzivních jednání a perné práce postupně proměnily
v řadu skvělých lidí, kteří mne byli ochotni vyslechnout, nezištně mi poradit, vyjít vstříc nad rámec
svých pracovních povinností a v závěrečné fázi, kdy bylo třeba již hotový, z větší části finančně
zajištěný projekt uhájit v jeho holé existenci, nám i pomoci.
Jen pro ilustraci: během doby, která uplynula od nápadu do prvního kopnutí a položení základního
kamene (duben 1991 - listopad 1994), se v Brně vystřídali tři primátoři, rozdělila se republika
a Ministerstvo školství převzal třetí ministr.